+46 (0)40 93 57 55
  • Gratis materialprover
  • Måttanpassning efter behov
  • Egenutvecklade komponenter
FAQ - Ofte stillede spørgsmål

Ordrer

 

Kan jeg ændre noget i min ordre?

Hvis din ordre allerede er blevet behandlet, vil vi gøre vores bedste for at hjælpe dig med ændringer. Husk dog, at hvis din ordre allerede er begyndt at blive produceret, er det desværre ikke muligt at foretage ændringer. Kontakt os direkte på telefon +46 40-935755 eller via mail info.dk@rollodin.com.

 

Kan jeg spore min levering?

Du kan se den estimerede leveringstid i ordrebekræftelsesmailen. Bemærk venligst, at leveringstider ikke inkluderer helligdage, og forsinkelser kan forekomme, hvis en komponent eller et stof er midlertidigt udsolgt. Vi giver dig besked, så snart vi ved, hvis din ordre er forsinket. Når din ordre er afsendt, bliver den normalt leveret inden for 2-5 hverdage. Nogle steder kan leveringstiden være længere. Når din ordre er afsendt, modtager du en mail fra os med information om leveringen.

 

Jeg har brug for hjælp til montering

Vi sender med monteringsguide og manual og du vil også modtage et link til disse i leveringsmailen. Der er også en manual til det produkt, du har bestilt, nederst på selve produktsiden.

 

Min ordre er ankommet, men den ser beskadiget ud

Vi er kede af at høre, at din ordre blev beskadiget under leveringen. Når du modtager din levering, skal du altid efterse den for synlige skader. Opdager du, at forsendelsen er beskadiget under transport, skal du gøre opmærksom på dette over for chaufføren, inden du bekræfter, så dette noteres på fragtbrevet. Hvis emballagen ser beskadiget ud, men du ikke har tjekket indholdet endnu, beder vi dig om at gøre det først. Hvis du allerede har tjekket indholdet, og gardinerne er beskadigede, bedes du kontakte os direkte for at få hjælp. Tag tydelige, forklarende og flere billeder af både emballagen og skaden og e-mail dem til os, så vi kan videresende disse til transportøren. Skulle det gælde noget, der ikke kan ses med et billede, bedes du tage et oversigtsbillede af selve produktet og beskrive det nærmere. Send os en e-mail på info.dk@rollodin.com. Vi vil også gerne bede dig om at beholde den beskadigede vare og emballagen indtil videre. Fragtmanden kommer og henter varen på et senere tidspunkt.

 

Min ordre er ankommet, men den ser ikke rigtig ud

Vi er kede af at høre, at din ordre ikke er korrekt, men vi hjælper dig selvfølgelig med dette. Tag flere billeder af, hvad der er galt, og e-mail os, så undersøger vi, hvad der er sket, og retter fejlen. Hvis det er et mål, der ikke stemmer overens, skal du tage billederne med en lineal eller et metalmålebånd for tydeligt at vise målingen. Send os en e-mail på info.dk@rollodin.com

 

Det ser ud til at der mangler varer fra min levering

Vi er kede af at høre, at din ordre ikke er komplet. Først skal du se på følgesedlen for at se, om det er noteret, at en del vil blive sendt senere i en anden pakke. Hvis du ikke finder nogen meddelelse om dette, så kontakt os direkte, så hjælper vi dig. Send os en e-mail på info.dk@rollodin.com

 

Min ordre er ankommet, men jeg kan ikke lide den eller har fortrudt det

Hvis du har købt en bestillingsvare, er din vare produceret efter dine mål, og vi kan desværre ikke tage den tilbage eller bytte den. Vi tilbyder gratis stofprøver, så du kan se materialet på forhånd og du får hjælp via telefon, mail eller videoopkald, hvis du ønsker personlig hjælp til opmåling eller valg af det rigtige produkt.

Har du købt en lagervare, det vil sige et af vores ekspres rullegardiner eller reservedele/tilbehør, kan du naturligvis returnere det, du ikke ønsker at beholde. Send varen tilbage til Rollodin, Strömgatan 6-8, 21225 Malmö, Sverige og vedlæg enten din følgeseddel eller en seddel med dit navn og ordre- eller fakturanummer eller kundenummer.

 

Hvilken garanti giver du?

Vi yder 3 års garanti på alle vores produkter. Kontakt os, hvis du har et problem med din vare. Det meste af tiden kan vi løse det på en enkel måde. Vi hjælper gerne selv efter 3 år!

 

Jeg vil gerne have mere information om, hvordan du returnerer

Kontakt os altid, før du sender noget retur, og oplys dit kunde-id eller kvittering/fakturanummer for at fremskynde processen. Du kan frit returnere varen på den måde, der passer dig bedst. Ønsker du, at vi sørger for forsendelsen, gør vi det gerne mod et gebyr (reklamationer er altid gratis at returnere). 

Husk at varen skal være ubrugt og returneres i original emballage med eventuelle originale dokumenter. Håndter varen forsigtigt og prøv at pakke den på samme måde, som du modtog den. Kontakt os gerne for rådgivning. Dårlig / sjusket emballage, der gør at produktet får trykmærker, snavset eller beskadiget vil kun blive opkrævet.! Ødelagt emballage og varer, der er blevet samlet, ser vi os også nødsaget til at opkræve betaling for ompakning. 25% af varens pris.

Returneringen sendes til vores almindelige adresse, du finder den bl.a. på din faktura/kvittering: Rollodin, Strömgatan 6-8, 212 25 Malmö, Sverige. Alt der sendes retur skal være mærket med kunde-id alt. faktura/kvitteringsnummer. Hvis varen er beskadiget eller bortkommet, når du returnerer den til Rollodin AB, er du som kunde ansvarlig.

Rullegardiner

 

Hvordan skal jeg måle for rullegardiner?

Det tager kun et par minutter at måle vinduet til dit rullegardin. Du måler altid, hvor du vil fastgøre beslagene for at være sikker på, at rullegardinet passer.

Hvis rullegardinet skal sidde inde i en niche, måles nichen op og trækkes 5 mm fra for at få rullegardinets samlede bredde.

Skal rullegardinet sidde over en niche eller et vindue, mål nichen/vinduet og læg ca. 10-15 cm til for at få rullegardinets samlede bredde. Stoffet vil så overlappe med i alt ca 5-10 cm. Hvis du vil mørke, er det bedst med et overlap på ca. 10 cm.

 

Hvordan installerer jeg et rullegardin?

Vores rullegardiner er utrolig nemme at montere. Den kommer altid med manual og du kan også finde alle manualerne her: http://www.rollodin.dk/manualer-til-rullegardiner/84

 

Skal jeg vælge synlig eller skjult rulle?

Vælg den, der passer til dine behov. Skjult rulle betyder, at rullegardinet skjuler selve rullen, når du ruller den ned. Synlig rulle, som er standard hos os, betyder, at stoffet ruller ned nærmest vinduet, hvilket betyder mindre lys, og rullen er altid synlig.

 

Hvordan rengør jeg mine rullegardiner?

Det er nemt at holde dine rullegardiner rene. Sørg for at støve dem med jævne mellemrum, alternativt støvsug med den laveste effekt. Af og til kan du tørre dem af med en fugtig, opvredet, ren klud. Sørg for, at stoffet er helt tørt, før du ruller dit rullegardin op igen.

 

Kan jeg udskifte reservedele, der er blevet beskadiget eller slidt?

Ja, vi har de fleste reservedele på lager. Hvis der er noget du mangler, så kontakt os venligst. Her finder du manualer til, hvordan du udskifter de mest almindelige reservedele:  http://www.rollodin.dk/sadan-udskiftes-reservedele-pa-rullegardiner/61

Plisségardiner

 

Hvad er plisségardiner?

Plisségardiner er lavet af plisséstoffer, enten i enkelt- eller dobbeltvævning. Stoffet er lige så bredt som monteringslisten, hvilket betyder, at du får mindst mulig lyslækage i siderne. Snor føres gennem stoffet med jævne mellemrum. Disse snore er synlige, hvis du vælger enkelt plisseret stof, men vælger du dobbelt stof, også kaldet honeycomb, er snorene helt skjulte.

Plisségardiner fås i forskellige modeller: grebsbetjent til mindre vinduer, snorbetjent til små og store vinduer og motoriserede til mellemstore og store vinduer. Læs mere om de forskellige typer plisségardiner her: http://www.rollodin.dk/om-plissegardiner/42

 

Hvordan skal jeg måle for plisségardiner?

Det tager kun et par minutter at måle vinduet til dit plisségardin. Du måler altid op, hvor du vil fastgøre beslagene for at være sikker på, at plisségardinet passer. Et plisségardin monteres normalt i glaslisten på vinduet, men det kan også monteres på karmen eller udenfor karmen.

Ved montering i glaslisten skal rammen eller glaslisten være mindst 20 mm dyb. Du måler bredden og højden og trækker 4 mm fra breddemålet. Ved montering på karmen eller udenfor vinduet anbefaler vi at overlappe vinduesåbningen med ca. 5 cm på hver side, så du tilføjer ca. 10 cm til bredden.

 

Hvordan installerer jeg et rullegardin?

Vores plisségardiner er utrolig nemme at montere. Der medfølger altid en manual og du kan også finde alle manualerne her: http://www.rollodin.dk/manualer-til-plissegardiner/88

 

Skal jeg vælge snorbetjent eller grebsbetjent?

Vælg den, der passer til dine behov. Snormodellen minder om et almindeligt persienne med plisseret stof i stedet for lameller. Den har en fast hvidmalet aluminiumsprofil i toppen og betjenes nemt op og ned med et børnesikret snor til venstre eller højre. Snormodellen passer til både små og store vinduer og fås også i plisseret stof med større pleats til rigtig store vinduer. Grebsmodellen kaldes også top-down, da den kan trækkes fra top til bund, samt fra bund til top ved hjælp af greb. Den monteres både i top og bund med stramme snor imellem. Grebsmodellen egner sig bedst til mindre vinduer og kan ikke laves så stor som snormodellen. Der findes flere forskellige typer beslag til grebsmodellen, herunder klembeslag og monteringslister, som du kan montere uden at bore og skrue.

 

Hvordan rengør jeg mine plisségardiner?

Det er nemt at holde dine plisségardiner rene, men husk på, at plisséstoffet er sart. Sørg for at støve dem med jævne mellemrum, alternativt støvsug ved laveste effekt og altid støv/støvsug sidelæns, aldrig op og ned, for at undgå at beskadige folderne. Af og til kan du tørre dem af med en fugtig, opvredet, ren klud. Sørg for, at stoffet er helt tørt, før du trækker dit plisségardin op igen.

 

Kan jeg udskifte reservedele, der er blevet beskadiget eller slidt?

Ja, vi har de fleste reservedele på lager, såsom snor og beslag. Hvis der er noget du mangler, så kontakt os venligst. Hvis en snor er gået af, kan du returnere dit plisségardin til os for at få det trådet om. Til grebsmodellen er det vigtigt, at du noterer højden på plisségardinet, inden du demonterer det, så det får den rigtige spænding, når vi tråder det igen. Kontakt os for spørgsmål, tips og råd! Ring til os på +46 40-935755 eller mail info.dk@rollodin.com.